חזון החינוך לרחובות

העולם משתנה בקצב מהיר ומסחרר
והדבר הקבוע ביותר
הוא השינוי!

השינויים שאנו חווים בעשור האחרון בשיח הרגשי-חברתי, לצד ההאצה הבלתי פוסקת בהתפתחות הטכנולוגית מאלצים אותנו כל הזמן לחשב ולדייק את המסלול בו אנו צועדים בעולם החינוך.

בהיכרותי את העיר, אני מחבק את צוותי החינוך המצוינים הפועלים בה, אשר את עבודתם המקצועית והאיכותית אני מעריך ומוקיר, כמו גם את היוזמות המבורכות שנחשפתי אליהן בבתי הספר.

החינוך נמצא בראש סדר העדיפויות שלי ובכוונתי להקצות לתחום זה את התקציבים הראויים על מנת להעצים ולהרחיב את הפוטנציאל האדיר הטמון בדור העתיד אשר גדל בעיר המדהימה שלנו, לצד שימוש חכם בכל המשאבים העירוניים ושיתופי פעולה בין מוסדות החינוך השונים בעיר, מוסדות אקדמאיים, יזמים מקומיים, עסקים, חברות הייטק ועוד. 

שקדתי רבות בלמידה של עולם החינוך, בסיוע מומחים בתחום שפרשו בפני את המגמות, הגישות והשיטות החדשניות ביותר הקיימות כיום. גיבשתי תובנות ופעולות שברצוני לבצע ברחובות, ובכוונתי לבנות תכנית פעולה ארוכת טווח, שתבוצע באמצעות גורמי מקצוע, צוותי חינוך ובשיתוף הציבור.

חזון החינוך שלי נע
סביב האתגר המרכזי

"לחזק את החוזקות"

העצמת החוזקות ופיתוח היכולות אצל ילדינו, לצד הקניית מיומנויות.

מה אנחנו מוכנים לעשות בשביל ילדינו על מנת

שיצליחו ויהיו מאושרים? כמעט הכול.

 

במציאות המשתנה של ימינו חשוב יותר מתמיד להעצים אותם, לחשוף

אותם למגוון אפשרויות, לחזק את החוסן הנפשי שלהם

וליצור להם חווית הצלחה.

 

אני מאמין שעלינו להעניק הזדמנות ראויה לילדינו לגלות את

הכישרונות הטבעיים הטמונים בהם, ואנו כרשות, נסייע להעצים

את החוזקות ולהקנות להם מיומנויות ושפע של אפשרויות. 

כל ילד הוא יחיד ומיוחד ולכן עלינו לעשות כל שביכולתנו בכדי להרחיב, להנגיש ולאפשר מגוון רחב של שיטות חינוך וגישות ייחודיות, ולפתח ולחזק מיומנויות של המאה ה-21.

מנעד האפשרויות הרחב, יגדיל את המוטיבציה והסקרנות ללמידה אצל התלמידים, החל מהגיל הרך, יפתח אצלם יכולת למידה עצמאית וגמישות מחשבתית, ויצור רצף חינוכי שילווה אותם עד הצבא.

כדי לפתח את היכולת לזהות את הכשרונות והחוזקות, נעמיד בפני מנהלי בתי הספר והצוות החינוכי, תקציבים וכלים ייחודיים שיפותחו מתוך עשייה משותפת עם כל הנוגעים בדבר.

המטרה שכל ילד בעצמו, ההורה והמורה, ידעו מה הכישרון של הילד ואילו חוזקות כדאי ואף רצוי לפתח ולהעצים באמצעות למידה ורכישת מיומנויות תואמות.

מה אנחנו מוכנים לעשות בשביל ילדינו על מנת שיצליחו ויהיו מאושרים? כמעט הכול.

במציאות המשתנה של ימינו חשוב יותר מתמיד להעצים אותם, לחשוףאותם למגוון אפשרויות, לחזק את החוסן הנפשי שלהם וליצור להם חווית הצלחה.

אני מאמין שעלינו להעניק הזדמנות ראויה לילדינו לגלות את הכישרונות הטבעיים הטמונים בהם, ואנו כרשות, נסייע להעצים את החוזקות ולהקנות להם מיומנויות ושפע של אפשרויות. 

כל ילד הוא יחיד ומיוחד ולכן עלינו לעשות כל שביכולתנו בכדי להרחיב, להנגיש ולאפשר מגוון רחב של שיטות חינוך וגישות ייחודיות, ולפתח ולחזק מיומנויות של המאה ה-21.

מנעד האפשרויות הרחב, יגדיל את המוטיבציה והסקרנות ללמידה אצל התלמידים, החל מהגיל הרך, יפתח אצלם יכולת למידה עצמאית וגמישות מחשבתית, ויצור רצף חינוכי שילווה אותם עד הצבא.

כדי לפתח את היכולת לזהות את הכשרונות והחוזקות, נעמיד בפני מנהלי בתי הספר והצוות החינוכי, תקציבים וכלים ייחודיים שיפותחו מתוך עשייה משותפת עם כל הנוגעים בדבר.

המטרה שכל ילד בעצמו, ההורה והמורה, ידעו מה הכישרון של הילד ואילו חוזקות כדאי ואף רצוי לפתח ולהעצים באמצעות למידה ורכישת מיומנויות תואמות.

חוג חינם לכל ילד

במטרה לתת לילדים הזדמנות להיחשף למגוון רחב של אפשרויות,

לגלות מה הכישרון שלהם ולחזק אותו, נאפשר לכל ילד,

השתתפות בחוג ללא עלות או במחיר מסובסד.

בשלב הראשון תתבצע התכנית

כפיילוט בכל כיתות א' בעיר, באמצעות שעה נוספת לאחר סיום הלימודים.

לאחר כשנתיים נבחן את הפיילוט ונפעל להרחבתו בכיתות הבוגרות יותר.

במטרה לתת לילדים הזדמנות להיחשף למגוון רחב של אפשרויות, לגלות מה הכישרון שלהם ולחזק אותו, נאפשר לכל ילד, השתתפות בחוג ללא עלות או במחיר מסובסד.

בשלב הראשון תתבצע התכנית כפיילוט בכל כיתות א' בעיר, באמצעות שעה נוספת לאחר סיום הלימודים.

לאחר כשנתיים נבחן את הפיילוט ונפעל להרחבתו בכיתות הבוגרות יותר.

עקרונות הגישה:

01

הצוות החינוכי כשותף פעיל:

העצמת המנהלים, המורים וציוותי החינוך והפיכתם לשותפים פעילים
ומשמעותיים בקבלת ההחלטות ובהתוויית הדרך ותוכניות העבודה.

הצוות החינוכי הוא הלב הפועם של המערכת ויש חשיבות עליונה למורים משפיעים, מחוברים ומוערכים.

הצוות החינוכי כשותף פעיל:

העצמת המנהלים, המורים וציוותי החינוך והפיכתם לשותפים פעילים
ומשמעותיים בקבלת ההחלטות ובהתוויית הדרך ותוכניות העבודה.
הצוות החינוכי הוא הלב הפועם של המערכת ויש חשיבות עליונה
למורים משפיעים, מחוברים ומוערכים.

02

שיתופי פעולה חדשניים
(אקוסיסטם ecosystem)

העיר רחובות משופעת במוסדות חינוך והשכלה גבוהה, יזמות, הייטק,
קהילה עסקית, הורים מעורבים ועוד, אשר ניתן להיעזר בהם כמכפילי
כוח והגדלת תקציבים ומשאבים לבתי הספר ולתחום החינוך.
אנו נרתום את העיר רחובות כרשת חינוכית אחת
(אֶקוֹסִיסְטֶם ecosystem) הפועלת למען תלמידיה
באמצעות יצירת שיתופי פעולה חדשניים:

שיתופי פעולה חדשניים
(אקוסיסטם ecosystem)

העיר רחובות משופעת במוסדות חינוך והשכלה גבוהה, יזמות, הייטק,
קהילה עסקית, הורים מעורבים ועוד, אשר ניתן להיעזר בהם כמכפילי כוח והגדלת תקציבים ומשאבים לבתי הספר ולתחום החינוך.

אנו נרתום את העיר רחובות כרשת חינוכית אחת (אֶקוֹסִיסְטֶם ecosystem) הפועלת למען תלמידיה באמצעות יצירת שיתופי פעולה חדשניים:

03

התאמה של מרחבי למידה, הוספת והרחבת גישות החינוך בעיר והכנסת שיטות למידה חדשניות:

השינויים שאנו חווים בעשור האחרון בשיח הרגשי-חברתי, לצד ההאצה הבלתי פוסקת בהתפתחות הטכנולוגית מאלצים אותנו כל הזמן לפתח ולדייק את הסביבה הלימודית.

התאמה של מרחבי למידה, הוספת והרחבת גישות
החינוך בעיר והכנסת שיטות למידה חדשניות:

השינויים שאנו חווים בעשור האחרון בשיח הרגשי-חברתי,
לצד ההאצה הבלתי פוסקת בהתפתחות הטכנולוגית מאלצים
אותנו כל הזמן לפתח ולדייק את הסביבה הלימודית.

לידה עד גיל 6

עיקר ההתפתחות החשובה והמשמעותית מתרחשת אצל
הילדים עד גיל 6.
הטיפול והחינוך בשנים הראשונות משפיעים עלינו באופן משמעותי לאורך כל חיינו.
חוקרים רבים טוענים כי נסיבות החיים בשנים הללו משליכות על התפתחותנו הקוגניטיבית,
המוטורית והרגשית יותר מאשר כל תקופה אחרת בחיינו.
מדובר בחלון ההזדמנויות שבו המערכת בשלה
לרכוש תחום למידה חדש.
לאחר שנסגר החלון, ההתנהגות לא תירכש באופן ספונטני וטבעי. לאור ההבנה כי החינוך מתחיל מרגע הלידה,
אנו נעניק טיפול והתייחסות מיוחדת
לתקופה משמעותית זו בתוכניות החינוך של העיר.

לידה עד גיל 6

עיקר ההתפתחות החשובה והמשמעותית מתרחשת אצל הילדים עד גיל 6.
הטיפול והחינוך בשנים הראשונות משפיעים עלינו באופן משמעותי לאורך כל חיינו.

חוקרים רבים טוענים כי נסיבות החיים בשנים הללו משליכות על התפתחותנו הקוגניטיבית, המוטורית והרגשית יותר מאשר כל תקופה אחרת בחיינו.

מדובר בחלון ההזדמנויות שבו המערכת בשלה לרכוש תחום למידה חדש.

לאחר שנסגר החלון, ההתנהגות לא תירכש באופן ספונטני וטבעי. לאור ההבנה כי החינוך מתחיל מרגע הלידה,
אנו נעניק טיפול והתייחסות מיוחדת
לתקופה משמעותית זו בתוכניות החינוך של העיר.

בתי ספר

אנו נפעל לפיתוח מרחבי למידה ושיטות חדשניות, המאפשרות לילדים שלנו גם לבחור את מרחבי הלימוד עבורם כך שיעוררו מוטיבציה וסקרנות ללמידה וגם יאפשרו להם לפתח מיומנויות וכישורי חיים המותאמים לעידן החדש.

04

קהילות מקצועיות לומדות

העיר רחובות, בשל ההון האנושי האיכותי, היכולות הגבוהות,
המשאבים והמבניות יכולה ליהנות מפלטפורמות של קהילות מקצועיות לומדות בתחומים רבים ומגוונים.

הקבוצות יכולות לפעול ולהשביח נושאים משמעותיים בחינוך ולעודד יזמות, יצירתיות וחדשנות בעיר.
הקהילות יזכו לתמיכה וליווי של תקציבים, פיתוח, הכשרות בארץ ובחו"ל, לימוד עמיתים ומומחים,
לדוגמא קהילת מנהלים ומורים מקצועית לומדת, קהילות משותפות של הורים, ילדים וצוותי חינוך, עסקים, יזמים ועוד.

Присоединяйтесь к нам

הצטרפו אלינו