תחבורה וחנייה

השינוי שתושבי רחובות מייחלים לו.

הגידול המבורך במספר התושבים בעיר רחובות,
מציב בפניי גם את אחד מהאתגרים המשמעותיים
והחשובים ביותר – תכנית התחבורה.

הגידול המבורך במספר התושבים בעיר רחובות, מציב בפניי גם את אחד מהאתגרים המשמעותיים והחשובים ביותר – תכנית התחבורה.

השאיפה העליונה, היא לדאוג שהמרחב יהיה נעים להולכי רגל, באמצעות תכנון המרחב באופן שישרת בצורה הטובה ביותר את משתמשי הדרך הפגיעים ביותר – ילדים ואנשים זקנים ובעלי מוגבלויות. 

בכוונתי להקים צוות שיהיה אחראי על מצב התחבורה בעיר, ליצור שת"פ עם משרד התחבורה, רכבת ישראל ואגד, תכניות בניה חדשות של שכונות ומתחמים בעיר יחוייבו בהצגת פתרונות תחבורתיים, ואישורי בניה בשכונות קיימות לא יינתנו ללא הצגת פתרונות אלה במהלך תקופת הבניה. 

צוות ייעודי נוסף יוקם לשיפור נושא הבטיחות בדרכים שתכליתו הורדת מספר התאונות, חינוך לבטיחות, מיפוי ושיפור התשתיות המסוכנות בעיר ועוד. 

כמו כן, לצורך שמירה על הסדר הציבורי אשנה את שיטת האכיפה – ביטול ניידת הפיקוח העירונית המצלמת ומעבר לאכיפה אנושית.

אם ניסיתם בשנים האחרונות לצאת מהעיר בבוקר או לחזור אליה בערב, אם ניסיתם להקפיץ ילד לגן או לבית הספר, ודאי הבחנתם בכך שהעיר שלנו תקועה, תרתי משמע.

כמה פעמים ויתרתם על "קפיצה" למרכז העיר כי ידעתם שלא תמצאו שם חניה?

כמה פעמים ויתרתם על נסיעה ברכבת כי התחבורה הציבורית לתחנת רחובות לוקה בחסר ומצוקת החניה שם אדירה?

חייבים לחלץ את רחובות מהפקקים, לשדרג את עורקי התנועה הראשיים ולפתור את מצוקת החניה באיזורי המסחר והבילוי.

תכנית התחבורה כפי שאני רואה אותה היא בראש ובראשונה תכנית לתנועה וניידות.

כאשר בראש פירמידת העדיפויות נמצאים התושבים עצמם, החיים במרחב שלהם, והאפשרויות שלהם לנוע במרחב בו הם גרים.

פקקים

פקקים הם לא גזירת גורל. תכנית התחבורה שאני מציג כוללת הקמת תשתית תחבורה מודרנית ונגישה לכבישים ארציים ולכביש 431, ולצד זה עידוד השימוש בתחבורה הציבורית באמצעות קידום הרכבת הקלה, הקמת תחנת רכבת נוספת בעיר ושיפור התחבורה הציבורית על כל מרכיביה.

המשך סלילת כביש שמשון צור עד לרחוב ששת הימים ורחוב קלמן גבריאלוב, חיבור רחובות לכביש 200 ויציאה מהירה לתל אביב וירושלים, ביצוע כניסה נוספת מכביש 411 לשכונת קרית משה, רחוב הגלגל.

בכוונתי לשפר את החוויה עבור הולכי הרגל ועבור המשתמשים בתחב"צ ובדרך זו לחזק גם את העסקים בעיר. לצד הטיפול בפן התחבורתי, כרוך הדבר גם בתכנית עיצוב רחוב אשר תדאג לפן האדריכלי, מה שיאפשר רחוב מזמין ונעים, יותר אנשים מתהלכים ופוקדים את בתי העסק, והרבה פחות מכוניות על הכביש. באמצעות יצירת מרחב ציבורי בטוח ונעים להליכה – תוספת של עצים וצל, צמחיה, נקודות מים, ספסלים, טיפול במעברי חציה וצמתים שיתעדפו את הולכי הרגל.

כמו כן, אקדם את השלמת רשת שבילי האופניים של העיר, בדגש על שבילים מהשכונות לאיזורי התעסוקה, על מנת לעודד שימוש בכלי זה הן מטעמי בריאות והן מטעמי שמירה על איכות הסביבה, וככל שיותר ויותר תושבים יוכלו לבחור להשתמש באופניים על פני רכבם הפרטי – הרי שנרוויח פעמיים. כיום, שבילי אופניים רבים לא מגיעים לשום מקום, נקטעים באמצע ולא משלימים רצף  הגיוני של ניידות אפקטיבית. אדאג לסיים את המלאכה.

תחבורה ציבורית

במסגרת תכניתי לשיפור התחבורה הציבורית בעיר, בכוונתי להקים 5 מסופי תחבורה ציבורית במרכז רחובות, ובכך לשפר את העמידה בזמנים של האוטובוסים, להקים תחנת רכבת נוספת בפארק העסקים הורוביץ, להקים רשת מטרו מרחובות לכיוון גוש דן, לשלב אוטובוסים חשמליים בקווים העירוניים תחבורה ציבורית יעילה ומהירה אל מרכז העיר ואל תחנת הרכבת וצומת ביל"ו תקצר את זמני ההגעה לעבודה בשעות השיא ותקטין את לחצי התנועה בצירים הראשיים ואת בעיות החניה באיזור הרכבת.

כמו כן, בתכנית האב אבחן את נושא הקישוריות בין קווים בינעירוניים ורכבת לקווים פנימיים לשכונות כדי לייעל את השירות ולחסוך זמן.

חניה

את מצוקת חניה, כפי שקיימת כיום ברחובות, לא ניתן לפתור באמצעות דלי צבע והחלטות פופוליסטיות.

פתרון למצוקת החניה ניתן לייצר רק באמצעות תכנית אסטרטגית לחניה – מיפוי מעמיק של המצב בעיר, הקמת חניונים ציבוריים, וכפי שנכתב בסעיף הקודם – שיפור התחבורה הציבורית והקמת שבילי אופניים.

שיפור במצב החניה יתרום הן לתושבים והן לעסקים. אני מאמין שתושבי רחובות לא צריכים לשלם עבור חניה כשהם יוצאים לסידורים או נוסעים לחברים בצד השני של העיר.

אני מתחייב על חניה בכחול לבן חינם באיזורים מרכזיים למשך השעתיים הראשונות, הוזלה משמעותית של 50% מעלות החניה בפארק המדע ובאיזור התעסוקה הורוביץ, ויצירת "חניות אקספרס" – חניות יעודיות לטווח קצר של עד שעה באיזורי המסחר. בדרך זו כולם מרוויחים.

עוד בתכניתי

הקמת "חניון ה-1000", חניון ענק בפארק המדע שיכלול 1000 מקומות חניה,

עבור אורחי ועובדי פארק ת.מ.ר. מדובר בפרויקט בן 12 דונם אשר מעליו יוקם מרכז

 מסחרי יזמי, המייצר הכנסה עירונית שתחזיר את ההשקעה בו לקופה העירונית.

הקמת חניוני "חנה וסע" בצידי העיר והפעלת קווי תחבורה

מהירים מחניונים אלו למרכז רחובות.

הקמת "חניון ה-1000", חניון ענק בפארק המדע שיכלול 1000 מקומות חניה, עבור אורחי ועובדי פארק ת.מ.ר. מדובר בפרויקט בן 12 דונם אשר מעליו יוקם מרכז מסחרי יזמי, המייצר הכנסה עירונית שתחזיר את ההשקעה בו לקופה העירונית.

הקמת חניוני "חנה וסע" בצידי העיר והפעלת קווי תחבורה מהירים מחניונים אלו למרכז רחובות.

Присоединяйтесь к нам

הצטרפו אלינו